Blar i USN Open Archive på forfatter "Tvedten, Sigrunn"
-
Erfaringer fra prosjektet ‘Pusterommet’ i to folkebiblioteker i Vestfold: Bruk av servicedesign for å la ungdom medvirke i utvikling av biblioteket som sosial møteplass, i et folkehelseperspektiv
Tvedten, Sigrunn (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;1, Report, 2018)Vestfold fylkesbibliotek fikk i 2016 midler fra Nasjonalbiblioteket, for å gjennomføre et prosjekt for å involvere ungdommer aktivt i å utvikle folkebiblioteket i retning av å oppleves som mer relevant for ungdommer som ... -
Evaluering av studiet ledelse og innovasjon : et skreddersømstudium for mellomledere i statsetater
Tvedten, Sigrunn (Skriftserien fra Høgskolen i Buskerud og Vestfold;16, Research report, 2015-11-17)Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV) har siden 2014 tilbudt et skreddersydd lederutviklingsstudium for mellomledere og tillitsvalgte i et utvalg statsetater i Vestfold og Buskerud. Emnet Ledelse og innovasjon ble gjennomført ... -
Familievernet, en tjeneste rigget for forebyggende samarbeid?
Schia, Cecilie Henriksen (Master thesis, 2023)Masterstudien handler om hvordan ulike forhold familieverntjenesten påvirker samarbeid med eksterne tjenester. Gjennom analyse av intervjuer med ansatte i familieverntjenesten, som gjennom flere år var deltakere i et ... -
Hva norske barnehagelærerstudenter mener de har lært om barns språktilegnelse og tidlige litterasitet.
Gjems, Liv; Grøgaard, Jens Brandi; Tvedten, Sigrunn (Journal article; Peer reviewed, 2016)I denne artikkelen presenteres deskriptive data fra en spørreundersøkelse til alle tredjeklassestudentene som tok barnehagelærerutdanning på heltid våren 2012. Studentene svarte på spørsmål om personlig læringsutbytte på ... -
Hvordan håndterer og opplever foreldre på ungdomstrinnet leksepraksiser?
Fangan, Marte-Emilie (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven omhandler hvordan foreldre med barn på ungdomstrinnet håndterer og opplever leksepraksiser. Det er en kvalitativ analyse basert på intervju med fem foreldre i urbane strøk på Østlandet. Problemstillingen ... -
Implementeringen av en strategiplan i videregående skole
Bjørnstad, Olav-Trygve Aas (Master thesis, 2023)Strategiplaner for opplæring og tilhørende virksomhetsplaner inngår i rekken av styrende dokumenter i skolen. Dette er en studie over implementeringen av disse dokumentene. Studien belyser hvordan planene har blitt utarbeidet, ... -
Liaisonfunksjonen i organisatorisk kontekst
Bergene, Beate Kristin (Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er liaisonfunksjon og studien tar for seg hvordan denne funksjonen fungerer ved et interorganisatorisk samarbeid, spesielt i forbindelse med Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap. Selve ... -
Mangfoldskompetanse i det norske barnevernet
Søyland, Denise (Master thesis, 2023)Temaet for denne oppgaven er mangfoldskompetanse i det norske kommunale barnevernet, hvor det er fokus på den etniske og kulturelle dimensjonen av mangfold. For å besvare problemstillingen «Hvordan arbeides det med ... -
Samskaping i kommunalt folkehelsearbeid
Asp, Hege (Master thesis, 2023)En kvalitativ studie av erfaringer med samskapingsarbeid i kommunalt folkehelsearbeid. Studien er basert på personlige intervjuer og relevante dokumenter. Funnene viser at ildsjeler, tid og tillit har betydning for ... -
Ungdom og bibliotek i Re kommune : en kvalitativ undersøkelse av ungdommers bruk og opplevelse av det lokale folkebiblioteket
Tvedten, Sigrunn; Rønningen, Katrine (Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;2, Research report, 2016)Alle ungdommene har kjennskap til biblioteket, og har benyttet det i oppveksten. Ungdommen vi snakket med assosierer i hovedsak biblioteket med bøker og utlånsfunksjonen. Ingen hadde noen forestillinger om biblioteket ... -
Vestfoldbibliotekene - en merkevare i prosess: Evaluering av et synliggjøringsprosjekt for folkebibliotekene i Vestfold
Tvedten, Sigrunn; Solem, Birgit Andrine Apenes; Elvestad, Eiri; Thorkildsen, Are (Skriftserien fra Høgskolen i Buskerud og Vestfold;11, Research report, 2015)Denne rapporten markerer avslutningen på et prosjekt med formål å utvikle en modell for å evaluere og måle effekten av et synliggjøringsarbeid i Vestfoldbibliotekene. Vestfoldbibliotekene er et bindende samarbeid mellom ...